fredag 15 april 2011

Gammal examensuppsats gör sig påmind.

Å, bitterljuva nostalgi!

Jag har hört från flera olika håll att gamla skolarbeten av min hand spökar ute på nätet och att det refereras relativt friskt. Det känns ganska konstigt att tänka på, att jag har bidragit med något som andra använder och läser. Idag snubblade jag av en händelse över min examensuppsats från MNT - Människa Natur Teknik på Bäckedal, om brickbandsvävning i varptyngd vävstol som en referens på Gunnes Gårds hemsida om brickvävning.

Jättekul att de använder den! Intressant läsning, och än mer spännande att tänka tillbaka på hur det var då. Jag känner historiens vingslag!

När jag skrev den här lilla uppsatsen var jag typ 20 år. Jag hade varit tillsammans med min sedemera äkta hälft i ett drygt halvår. Jag hade inte på långt när gått ut gymnasiet (och aldrig skrivit något specialarbete), men jag hade däremot gått två år på nämnda folkhögskola och förkovrat mig inom handens ädla konst. Jag var måttligt flitig, men mycket nyfiken. Vad jag vill säga är att jag kanske inte var så mycket av en akademiker back in the days, men jag tänker nog att uppsatsen fortfarande är läsvärd ändå.


/ I.

Min uppsats:  
Brickvävning med varptyngd väv - Experiment och Alternativ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar