måndag 14 mars 2011

Min senaste app.

Idag blev jag färdig med det heraldiska lejonet i applikationsteknik, eller som det heter numera, min senaste app...;-)

Eftersom påsen redan var klar när jag bestämde mig för att den skulle broderas fick jag lägga i en pappskiva innuti för att inte råka sy ihop den av misstag, det hade ju varit otroligt snöpligt. En skiva som passade innuti broderiramen fungerade utmärkt. Applikationen är i samma gula siden som fodret. Jag fäste den genom att med extra tunn sidentråd kasta fast en vältvinnad ulltråd längs med konturerna. Jag borde ha haft typ en remsa gyllenläder istället men tja, gyllenlädret var slut just idag...
Mitt fina jellon!
Maria var här idag igen och experimenterade med kantväv. Jag förstår om eventuella läsare av min nyfödda blogg har tröttnat på kantväv, men tyvärr kan jag inte ta hänsyn till det. Är det så att ni har ledsnat på min älskningsteknik redan, då har ni helt enkelt inte sett tillräckligt många varianter än eller vet inte ert eget bästa. Därför:
Hon väver med pappbrickor i ett gammalt ringbrynjesmycke jag gjorde för hundra år sedan. Som varp har hon färgglada plastsnören och som inslag transparent plaströr. Så cyberpunk!

Provlapp? Armband? Snyggt! Tufft!

/I.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar